فروش ارز مسافرتی - اخبار خرید ارز مسافرتی

سقف فروش ارز مسافرتی کاهش پیدا کرد

“سقف فروش ارز مسافرتی کاهش پیدا کرد”


مطابق با آخرین اعلامیه از سوی بانک مرکزی که به صرافی های سراسر کشور ابلاغ شد، سقف فروش ارز مسافرتی کاهش پیدا کرده و از این پس سهمیه جدید ارز مسافرتی در اختیار صرافی ها و متقاضیان قرار خواهد گرفت.
رئیس کانون صرافان امروز در رابطه با کم شدن سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای مستلزم ویزا خبر داد.
کامران سلطانی زاده خبر رسمی و تایید شده کاهش سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای مشروط به اخذ ویزا را اعلام نمود. وی در ادامه این گفت و گو افزود: سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهایی که از قانون دریافت ویزا برخوردار هستند (هوایی ـ کد ۵۱) مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن تعیین شده است و برای کشورهایی که سفر به آنها نداشتن ویزا بلا مانع است نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن در نظر گرفته شده است.
همین طور ایشان افزود: این امکان برای اشخاص متقاضی و مسافران عازم به کشورهای خارجی فراهم است تا با پیش بینی میزان نیاز خود، به منظور خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک مشخص شده تا سقف ۵۰۰ یورو و یا ۲۰۰۰ یورو از طریق بازار توافقی اقدام کنند.
از قبل این اعلامیه نیز بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته اقدام به کاهش سهمیه اختصاص یافته به این بخش نمود و میزان فروش ارز به دست شرکت ‌های صرافی به ازای مسافران سنین بالای ۱۸ سال برای کشورهای مستلزم ویزا را که به صورت هوایی انجام می‌شد، معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای فاقد ویزا اما به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و سفرهای زمینی، ریلی و دریایی را نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن تعیین نمود.
دستورالعمل ابلاغ شده از سمت بانک مرکزی به صرافی‌ ها درباره فروش ارز به توضیح زیر میباشد:

فروش ارز مسافرتی

گردشگران و مسافران مقاصد کشور های خارجی می‌توانند متناسب با نیاز خود برای خرید ارز مسافرتی با ارائه اسناد از پیش تعریف شده، تا سقف ۵۰۰ یورو و یا ۲۰۰۰ یورو سرفصل سایر، با مراجعه به دفاتر معتبر در بازار ارز اقدام کنند.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Bahar😻
Bahar😻
1 سال قبل

مطالب مفید و جامع👏👏👏