شهر وان ترکیه

معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی وان ترکیه

شهر وان ترکیه از زیباترین و به مراتب پر طرفدارترین مناطق دیدنی ترکیه است. شهری با قدمت چند هزار ساله که ریشه در تاریخ و تمدن این کشور دارد. برخی قدمت وان ترکیه را مربوط به ۵ هزار سال پیش از تولد مسیح می دانند.

کشور ترکیه از گذشته تا کنون از آن دسته کشورهایی بوده است که به سبب وجود جاذبه‌های غنی و دیدنی تاریخی، اّب‌وهوای مساعد، و دیدنی های طبیعی خود سالانه تعداد زیادی از گردشگران به ویژه مسافران ایرانی را به سمت خود دعوت می‌کند.

وان ترکیه

 از همه این‌ها گذشته، مناطق شرقی آن که نزدیک به مرز ایران و ارمنستان قرار گرفته است؛ زیبایی دوچندان به این کشور بخشیده اند. وجود کوه آتشفشانی و سفید پوش آرارات، تا دریاچه وان و بناها و قلعه های تاریخی نام آشنا، همگی دلیل بر این هستند که ترکیه جزو چند انتخاب برتر آنها برای جهان گردی به شمار بیاید.

 اما چرا وان؟ وان می تواند به خوبی مسافرانش را از انتخاب خود راضی نگه دارد. از مقاصد محبوب میان مسافران علاقمند به بازار گردی و خرید به شما می آید. نزدیکی به مرز کشور ایران؛ و به مراتب دسترسی آسان تر. شهری با پتانسیل فراوان تاریخی و طبیعی که سفر به آن می تواند تجربه ای بی‌نظیر را برایتان رقم بزند.

 اگر شماهم از طرفداران سفر به کشور ترکیه هستید تا انتها مطالب، همراه مجله گردشگری بلیط اینجا باشید. بی‌شک در پایان این قسمت از جهانگردی مجله گردشگری بلیط اینجا، شهر وان را در میان بهترین شهرهای گردشگری ترکیه قرار خواهید داد.

همچنین برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما به مقصد وان، خرید بلیط هواپیما وان ترکیه به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

جهت دریافت مشاوره تورهای زمینی و پروازی وان با بلیط اینجا تماس بگیرید.

معرفی جاذبه های گردشگری وان ترکیه

شهر وان ترکیه را می توان به عنوان شهر جاذبه‌های شگفت انگیز دانست. از بناهای تاریخی و قدمت چند هزار ساله آن‌ها، و منابع توریستی طبیعی در بستر آن گرفته تا وجود  گربه های معروف اطراف دریاچه وان.

گربه چشم رنگی وان

 این گربه ها که چندین سال است آوازه آنها در میان توریستان و گردشگران خارجی پیچیده است؛ با چشم های رنگی عجیب هیجان و تعجب گردشگران را در بر دارند. تمام اینها اوقاتی تکرار نشدنی را برای گردشگران فراهم کرده است که در ادامه به دیگر موارد هم خواهیم پرداخت.

دریاچه وان

دریاچه وان

اولین و مهمترین نکته در رابطه با وان ترکیه از نظر اغلب گردشگران دریاچه وان است. در نواحی شرقی کشور ترکیه و نزدیک به ارتفاعات ارمنستان، دریاچه وان با وسعتی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر مربع قرار دارد.

 از زیبایی منحصر به فرد این دریاچه که بگذریم، طبیعت اطراف آن نیز چشم اندازی زیبا را برای گردشگران مهیا می‌کند. محیطی مملو از پرندگان دریایی، گربه های عجیب و دیدنی، و دیگر بناهای تارخی آن. جالب است بدانید که دریاچه وان به عنوان بزرگترین دریاچه ترکیه از آب باران و البته برف های ارتفاعات کوه های ارمنستان تغذیه می‌شود.

کلیسای آختامار در وان ترکیه

کلیسا آختاماریا

اگر به افسانه های ترکی مراجعه کنیم نام کلیسا و جزیره آختامار را خواهیم یافت. این افسانه نشان از عشقی ناکام و کهنه دارد. در این داستان های قدیمی آمده که در گذشه این ناحیه را جزیره عشق می خواندند. دلیل چیست؟ مردی دل به دختری به نام آچ تامار میبندد. دریاچه وان می‌شود مسیری برای گذاشتن دست این دو عاشق در دست یکدیگر. اما دریا است دیگر، روزی بر مرد عاشق خشم می‌گیرد و او را از وصال به معشوق محروم می‌کند و از این دیدار باز می‌دارد.

 پس از آن این جزیره به جزیره عشق نام می‌گیرد که به راستی نامی برازنده است. ترکیب نسیم، شکوفه های درختان گل صورتی و دریاچه؛ همگی نشان از جاری بودن عشق در این محیط دارند.

پس از غرق شدن این پسر عاشق در دریاچه وان، به یادبود او در بستر این دریاچه، کلیسایی بنا شد و به آختامار شهرت می‌گیرد. قدمت این کلیسا را حدودا سال ۹۱۵ میلادی می‌دانند. از جذاب ترین نکات این کلیسا می‌تواند کنده کاری های دیواره های خارجی و نقوش جداره های داخلی این کلیسا باشد که برگرفته از داستان های انجیل است. این کلیسا کهنماد عشق و مذهب در جزیره آختامار است؛ نمادی از فرهنگ و هنر اهالی ترکیه نیز در این منطقه خواهد بود.

آبشار مرادیه شهر وان

آبشار مرادیه وان ترکیه

۸۰ کیلومتر بعد از شهر وان، آبشار مرادیه قرار دارد. نام این آبشار از عثمانی چهارم گرفته شده است. تفریحات مربوط به این آبشار از جمله سقوط آزاد آن از آن دسته تفریحاتی است که حتما به گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند توصیه می‌شود. خوب است بدانید که امکانات رفاهی نیز برای لذت بردن از محیط، در آرامش فراهم شده است؛ از جمله کافی شاپ ها و رستوران ها.

قلعه هوساپ

قلعه هوساپ وان ترکیه

از دیگر مکان های گردشگری که بنایی تاریخی و پر رمز و راز قابل کشف است؛ قلعه هوساپ نامیده می‌شود. قلعه هوساپ یادگاری از دوران قرون وسطا است و در واقع با ورود شما به این قلعه؛ سفر در زمان را به خوبی حس خواهید کرد.

 این قلعه در کنار رود هوساپ با تمام شکوه خود، خود نمایی می‌کند. با وجود اینکه این قلعه از سال ۱۶۴۳ تا به اکنون فرسوده و تخریب شده است اما بیشتر بقایای آن برجای مانده است. برای بازدید از این قلعه باید ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله بگیرید. قلعه هوساپ دارای ۴۰ برج در نمای خارجی خود است. هدف از بنا این چهل برج محافظت و نگهبانی از قلعه بوده است که به همین منظور امنیت قلعه نیز تامین می‌شده است.

موزه وان

این قسمت بهترین موقعیت برای تاریخ دوستان جهان به شمار می‌رود. چراکه آثاری به مراتب بی نظیر و کم یاب از دوران های باستانی پیش از تولد مسیح، اورارتیان و عثمانی است. در این موزه آثار و بقایای گذر تاریخ در کشور ترکیه را می‌توان به خوبی لمس کرد.

 البته گذشته از این آثار که هر کدام بخشی از فرهنگ و سرگذشت این کشور را برایتان شرح میدهند؛ بخشی از موزه هم به دوران نسل کشی اختصاص یافته است. که تصوری ملموس از قتل عامی خونین در وان ترکیه را در اخیتارتان قرار میدهد تا اطلاعاتی ارزشمند کسب کنید.

 اگر وارد حیاط این موزه شوید میتوانید کتیبه ها و حکاکی هایی از دستان انسان های پیشین را مشاهده کنید. همچنین در حیاط مرکزی این مجموعه سنگ مقبره مربوط به اوراریتانی و کتیبه های مخصوص به نمایش گذاشته شده است. از دیگر آثار باید به گلدان های سرخ، طلایی و جواهرات گرانبها و نیز آثار و ظروف سفالینه سکه های ضرب شده تاریخی و … اشاره کرد.  

مسجد کایا چلبی

مسجد کایا چلبی وان ترکیه

مسجد کایا چلبی به عنوان دیگر بنا توریست پذیر و دیدنی وان، قدمتی تاریخی مربوط به سال ۱۶۶۰ میلادی دارد. اینکه این بنا به همت چه کسی ساخته شده است برمی‌گردد به شخصی با نام کایای چلبی که عنوان مسجد نیز از هویت همین فرد گرفته شده است.

اگر بخواهیم به ظاهر این مسجد بپردازیم در ابتدا باید از معرفی تک مناره آن شروع کنیم. درب ورودی مسجد کایا چلبی منقوش شده به تصاویر و طرح هایی از طبیعت و اشکال هندسی است که بی شک هر کدام مفهوم مختص به خود و متناسب به کاربرد مکان را دارند.

 بعد از آن میرسیم به ۶ گنبد مسجد که گنبد بزرگ، گنبد اصلی مسجد محسوب می‌شود. ظاهر ساده در کنار آرامش حاکم در این مکان آن را با توجه به قدمت ۵۰۰ ساله اش، به یکی از مهمترین و مطرح ترین مساجد وان ترکیه تبدیل کرده است.

راه های سفر به وان متناسب با شرایط و راحتی شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. سفر زمینی از شهرهای غربی ایران و یا تهران، و همچنین سفرهای پروازی از جمله این مسیرها هستند.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

خرید بلیط هواپیما وان ترکیه

قیمت بلیط هواپیما ترکیه

تور زمینی وان ترکیه

جهت اطلاع از شرایط و دریافت مشاوه با بلیط اینجا تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها