بهترین شهربازی‌های دبی

بهترین شهربازی‌های دبی

دبی با داشتن برج‌های سر به فلک کشیده و لوکس با معماری‌های خاص و دیدنی و همچنین تفریحات متعدد و متنوعی که دارد یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در چند سال اخیر بوده است . به خصوص ایرانیان زیادی سالانه به این شهر رفته و از انواع تفریحات ،امکانات و سرگرمی‌هایی که دارد استفاده می‌کنند . یکی از این جاذبه‌ها ؛ شهربازی‌ها و پارک‌های آبی متنوعی است که در این منطقه با بهترین کیفیت و متنوع‌ترین وسایل بازی ساخته شده است . بنابراین دبی می‌تواند مقصد بسیار جذابی برای سفرهای خانوادگی باشد . ما در مطلب پارک‌های آبی دبی تا حدی به بررسی این جاذبه تفریحی در این شهر پرداختیم . در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین شهربازی‌های دبی آشنا کنیم تا اگر در سفرتان کودکان شما را همراهی می‌کنند و یا خودتان اهل تفریحات هیجان انگیز هستید ؛ تجربه ای جذاب و به یاد ماندنی برایتان ثبت شود .

 

شهر بازی ای ام جی (IMG)

اولین مجموعه‌ای که در معرفی بهترین شهربازی‌های دبی به بررسی آن خواهیم پرداخت شهربازی ای ام جی می‌باشد .که با داشتن انواع بازی‌های هیجان انگیز ساعاتی شاد و مفرح را به شما و کودکانتان هدیه می‌کند . این مجموعه در مساحتی بیش از ۱۳۹ هزار متر مربع در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده و ظرفیت بیش از ۱۹۰۰۰ نفر را دارد .

ای ام جی انواع امکانات مانند پارکینگ رایگان، خدمات اورژانس ،صندوق امانات، سیستم تهویه مطبوع ،سینمای بزرگ و مجهز، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و متنوع ،فروشگاه‌های خرید و … را عرضه می‌کند. در این شهربازی علاوه بر تجربه کردن بازی‌های هیجان انگیز و نفس گیری مثل ترن هوایی پر پیچ و خم؛ می‌توانید با شخصیت‌های کارتونی معروفی مانند : مرد عنکبوتی، دکتر آک ،دایناسورهای عظیم الجثه و … سرگرم شوید. مجموعه ای ام جی در همه فصول سال باز است .

 

شهربازی موشن گیت

موشن گیت هم یکی دیگر از شهربازی‌های معروف و محبوب دبی است که در سال ۲۰۱۶ احداث شد . اگر اهل فیلم و سینما هستید و به دنیای هالیوود علاقه مندید این مجموعه می‌تواند انتخاب بسیار جذاب و هیجان انگیزی برایتان باشد .چرا که با خلق فضاها و شخصیت‌های انیمیشنی مطرح هالیوود دنیای جدیدی را برای علاقمندان به تصویر می‌کشد .

همچنین به دلیل داشتن چندین ترن هوایی غول آسا و سرسره آبی بزرگ ،سالن نمایشی با ظرفیت هزار نفر، فروشگاه‌ها و حراجی‌های متعدد ، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و…اقبال بلندی در زمینه جذب گردشگر داشته است . بسیاری موشن گیت را با والت دیزنی مقایسه می‌کنند. بنابراین اگر به دبی سفر کردید حتماً سری به این مجموعه بزنید تا به دنیای کارتون‌ها و برنامه‌های نوستالژیک کودکی‌تان سفر کنید .

لگولند

مجموعه لگو لند نخستین شهربازی لگو در خاورمیانه محسوب می‌شود که بخشی از مجموعه تفریحی مشهور پارک اند رزیت دبی است . این مجموعه هم در سال ۲۰۱۶ با ۶۰ میلیون قطعه لگو و با شش بخش مجزا احداث شد . یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن مینی لند است که در آن ۱۵ هزار سازه لگویی مینیاتوری از مکان‌های گردشگری مختلف در دنیا نمایش داده می‌شود .

همچنین کودکان در ابتدای ورود با مراحل و روند ساخت لگو آشنا می‌شوند و سپس با همان لگوها به ساخت اسباب بازی‌های محبوب خود می‌پردازند . البته خوب است بدانید که این مجموعه مخصوص کودکان زیر ۱۲ سال است . اما استفاده از استخر موج، سافاری ،قایق لگویی و … همراه خانواده‌ها مقدور است . یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این شهربازی دارد این است که در روزهای آفتابی و تابستانی سقف آن بسته می‌شود .

پارک بالیوود 

یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های دبی پارک بالیوود است که برای عاشقان سینمای هند تفریح بسیار جذاب و مفرحی به شمار می‌رود . در این شهربازی فرهنگ هند همراه با رقص و رنگ و شادی نمایش داده می‌شود . به علاوه وجود یک رستوران ۵ ستاره هندی میزبان بسیار خوبی برای علاقمندان به غذاهای تند و تیز این کشور است .

بخش‌های مختلف این مجموعه شما را به تماشای قهرمانان دنیای بالیوود مانند کریش و جبارسینگ دعوت می‌کند . گردشگران زیادی در سفر خود به شهر دبی از پارک بالیوود دیدن می‌کنند و از تفریحات هیجان انگیز آن مانند : تماشای نمایش‌های عاشقانه در تئاتر تاج محل، رقص و شادی در سالن پرنشاط با موسیقی راک ، چشیدن طعم‌های خاص و منحصر به فرد نیشکر تازه و آب نارگیل در کافه‌ها و رستوران‌ها و…لذت می‌برند.

پارک آبی آکواونچر یا آتلانتیس دبی 

اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی هیجان انگیز و دسته جمعی هستید در سفرتان به دبی حتماً سری به پارک آبی آکواونچر یا آتلانتیس این شهر بزنید . در این مجموعه انواع تفریحات جذاب مانند : جدال با کوسه‌ها ، تماشای نمایش دلفین‌ها و شنا با آنها، بازدید از شیرهای دریایی بی‌خطر و … در انتظار گردشگران می‌باشد .

علاوه بر این‌ها وجود انواع وسایل بازی ، غواصی در آب و تماشای یک آکواریوم معروف به نام لاست چمبرز این مجموعه را منحصر به فرد و همه چیز تمام کرده است . اگر از این همه هیجان و شور و شوق خسته شدید و دلتان خواست ساعتی را استراحت کنید ؛ می‌توانید در ساحل خصوصی این پارک لم دهید و حمام آفتاب بگیرید . یا در رستوران‌های بزرگ و متعدد متنوع آن به صرف غذا بپردازید . جالب است بدانید که طولانی‌ترین سرسره‌های آبی دنیا و خاورمیانه در پارک آبی آتلانتیس دبی وجود دارد . یک نکته دیگر اینکه علاوه بر بلیط ورودی استفاده از هر یک از تفریحات این مجموعه نیاز به تهیه بلیط مجزا دارد .

شهربازی مجیک پلنت دبی

 

وقتی از گشت و گذار در بازارها و خرید خسته شده‌اید می‌توانید در مرکز خرید امارات مال به یکی دیگر از بهترین شهربازی‌های دبی رفته و حسابی خوش بگذرانید . در واقع مجیک پلنت جزو بهترین شهربازی‌های خاورمیانه و امارات است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان تفریحات جذاب و هیجان‌انگیزی دارد.بازی‌های این مجموعه در چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارتند از ‌:بازی های مهارتی، بازی‌های حماسی، بازی‌های ویدیویی ،بازی‌های جایزه محور و …

همچنین وجود تفریحاتی مانند: مسابقه ماشین سواری و جامپینگ هیجان و لذت را در این شهربازی به اوج می‌رساند .  مجیک پلنت هم مانند سایر مجموعه‌های تفریحی دبی رستوران‌ها و کافه‌های متعددی دارد که می‌توانید بعد از اینکه انواع بازی‌ها را تجربه کردید و حسابی خسته و گرسنه شدید سری به آنها بزنید.

شهربازی و پارک آبی واندرلند دبی

واندرلند یکی دیگر از مجموعه تفریح‌های دبی است که از قدیمی‌ترین و شناخته‌ترین آنها در این شهر به شمار می‌رود .  این مجموعه شامل بزرگترین پارک‌های آبی امارات و یک شهربازی مهیج می‌باشد که در سال ۱۹۹۶ احداث گردیده . استفاده از تفریحات واندرلند محدود به بازه سنی خاصی نمی‌شود و هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند انتخاب‌هایی در این مجموعه  داشته باشد .از انواع وسایل بازی کلاسیک مانند قطار و چرخ و فلک‌های مرتفع گرفته تا پیست مسابقات ماشین سواری و ترن‌های هوایی هیجان انگیز و نفس گیر . البته هر یک از وسایل بر اساس رده سنی خاصی طراحی شده است . جالب است بدانید هزینه‌ها در واندرلند نسبت به سایر شهر بازی های دبی کمتر و مناسب تر است . این شهر بازی در روز های چهار شنبه به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار دارد .

 

 

برای آشنایی بیشتر با شهر دبی به مطالب زیر در مجله گردشگری بلیط اینجا مراجعه کنید :

راهنما سفر به دبی

نکات مهمی که قبل از سفر دبی باید بدانید

معرفی لوکس ترین هتل های دبی + عکس

معرفی ۱۰ تا از بهترین رستوران‌های دبی برای چشیدن طعم‌های خاص

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها